BMW Seria 1 facelift: informaţii şi imagini oficiale

Autor: Adrian Mihălţianu 16 ian. 2015 Prezentări

Compacta germană premium BMW Seria 1 a primit un facelift la aproape patru ani de la lansare. Şi e un facelift destul de consistent, care include modificări stilistice sesizabile la exterior şi câteva îmbunătăţiri tehnologice în habitaclu.

Cea mai mare schimbare se vede în spate, unde stopurile compacte prezente atât pe prima generaţie, cât şi pe a doua generaţie fără facelift au fost înlocuite cu blocuri optice care se continuă pe hayonul portbagajului.

În partea frontală, blocurile optice au fost modificate pentru a lăsa în urmă forma triunghiulară controversată şi seamănă acum mai mult cu cele de pe fratele coupe Seria 2. Odată cu schimbarea designului, farurile sunt acum disponibile în standard cu lumini de zi cu LED, iar pe lista de opţionale se află un sistem de iluminat full LED.

Diferenţele dintre cele două modele sunt consistente

Îmbunătăţirile continuă în interior, unde BMW Seria 1 primeşte acum, în echipare standard, un sistem de aer condiţionat automat cu o singură zonă, senzor de ploaie, indicator de presiune în roţi şi sistem multimedia BMW Radio Professional cu display de 6,5 inci şi controller iDrive. Opţional, se poate alege sistemul Navigation Professional care vine cu un ecran de 8,8 inci şi un touchpad pe care poţi scrie litere sau cifre.

Tot pe lista de opţionale se află şi sistemul de cruise control automat ghidat prin radar cu funcţie de oprire şi repornire de pe loc, precum şi cu cea mai nouă generaţie a sistemului de parcare automată, care poate acum să ghideze maşina atât în manevrele de parcare laterală, cât şi în cele de garare.

Aşa arată ecranul de 6,5 inci din echiparea standard

Totodată, sistemul de navigaţie a fost modificat pentru a lucra împreună cu cutia automată cu opt trepte pentru a o ajuta să selecteze treapta potrivită pentru secţiunea următoare de traseu. Bineînţeles, această funcţie nu este disponibilă şi pentru cutia de viteze manuală cu şase rapoarte.

Gama de motorizări a fost şi ea reîmprospătată, clienţii având la dispoziţie cele mai noi propulsoare cu trei şi patru cilindri din grupul BMW. Astfel, există cinci variante diesel şi cinci pe benzină, iar puterea este transmisă către puntea din spate, la fel ca oricând (cu excepţia versiunilor cu tracţiune integrală xDrive).

Iată gama diesel:

BMW 116d EfficientDynamics Edition: motor de 1,5 litri cu trei cilindri care dezvoltă 116 CP şi 270 Nm şi are un consum mediu teoretic cuprins între 3,4 şi 3,8 l/100 km. Acceleraţia de la zero până la 100 km/h durează 10,4 secunde, iar viteza maximă este de 195 km/h. Totodată nivelul emisiilor de dioxid de carbon este între 89 şi 101 g/km.

BMW 116d: acelaşi motor ca varianta EfficientDynamics, însă fără toate îmbunătăţirile aerodinamice gândite pentru a reduce consumul de combustibil. Astfel, sprintul 0-100 km/h are nevoie de 10,3 secunde, viteza maximă este de 200 km/h, iar consumul mediu e între 3,6 şi 4,1 l/100 km.

BMW 118d: propulsor de 2,0 litri cu patru cilindri în linie care dezvoltă 150 CP şi 320 Nm. Sprintul de la zero până la 100 km/h durează 8,3 secunde (8,1 secunde cu cutia automată cu opt trepte), viteza maximă este de 212 km/h şi consumul e între 3,8 şi 4,3 l/100 km. Această motorizare este disponibilă şi împreună cu sistemul de tracţiune integrală xDrive.

BMW 120d: diesel de 2,0 litri cu patru cilindri în linie care produce 190 CP şi 400 Nm, sprint 0-100 km/h în 7,1 secunde (7,0 secunde cu cutia automată), viteză maximă de 228 km/h şi un consum între 3,9 şi 4,5 l/100 km. Şi această variantă poate fi comandată împreună cu xDrive.

BMW 125d: propulsor de 2,0 litri cu patru cilindri în linie, 224 CP, 450 Nm, 0-100 km/h în 6,3 secunde şi o viteză maximă de 240 km/h. Consumul e între 4,3 şi 4,6 l/100 km.

BMW Seria 1 facelift, motorizări pe benzină:

BMW 116i: motor de 1,5 litri cu trei cilindri, putere maximă de 109 CP şi cuplu maxim de 180 Nm. Acceleraţie 0-100 km/h în 10,9 secunde, viteză maximă de 195 km/h şi consum între 5,0 şi 5,4 l/100 km.

BMW 118i: motor de 1,6 litri cu patru cilindri în linie, 136 CP, 220 Nm, sprint 0-100 km/h în 8,5 secunde (8,7 cu cutia automată), viteză maximă de 210 km/h şi consum de 5,4-5,7 l/100 km.

BMW 120i: propulsor de 1,6 litri cu 177 CP şi 250 Nm, acceleraţie 0-100 km/h în 7,4 secunde (7,2 secunde cu automată) şi viteză maximă de 225 km/h (222 km/h cu cutie automată). Consumul teoretic e între 5,7 şi 6,0 l/100 km.

BMW 125i: 2,0 litri, 218 CP, 310 Nm, 0-100 km/h în 6,4 secunde (6,2 secunde cu automată), viteză maximă de 245 km/h (243 km/h cu automată) şi consum între 6,6 şi 6,7 l/100 km.

BMW M135i: motor de 3,0 litri cu 326 CP şi 450 Nm (cu 6 CP mai mult decât înainte de facelift), sprint de la zero până la 100 km/h în 5,1 secunde (4,9 secunde cu automată) şi o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic). Consumul e de 8,0 l/100 km cu cutia manuală şi de 7,5 l/100 km cu cutia automată cu opt trepte, iar pe lista de opţionale se află şi sistemul de tracţiune integrală xDrive.

Există patru pachete de personalizare – Advantage, Sport Line, Urban Line şi M Sport – precum şi dotări opţionale ca suspensia adaptivă M Sport, direcţia sport variabilă şi frânele M Sport.

Premiera lui BMW Seria 1 facelift va avea loc la Salonul Auto Geneva 2015 din luna martie.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide